
|
|
Otázky a odpovědi |
 |
Otázka : Co jsou permanentně difundující maziva a
jaké jsou jejich účinky? Odpověď : Proces tzv. permanentní difúze maziva
je založen na chemické vazbě mastných kyselin do a na povrch kovů. Vytvořená
difúzní vrstva dosahuje tloušťky až 2 mikronů a je pevně zabudovaná do povrchu.
Nedochází tedy ke korozívnímu napadení povrchu, jak je tomu v případě
halogenových uhlovodíků, ale k vytvoření vysoce kluzné vrstvy. Nedochází ke
změnám rozměrů, povrch je tzv. "vyžehlen" čímž dojde ke snížení drsnosti
povrchu. Ochranná vrstva je vysoce stabilní a její životnost dosahuje až 12
měsíců bez ohledu na počet výměn oleje. Vytvořením této kluzné ochranné vrstvy
dochází ke snížení tření, opotřebení a následně ke snížení provozních nákladů.
Pokud aplikujete přísady do oleje Bishop´s Original v okamžiku jeho výměny,
uděláte první krok k dlouhodobé ochraně motoru proti opotřebení a to podstatně
vyšší, než jsou schopny současné moderní motorové oleje.
Otázka : Měním olej pravidelně každých 8 000 km. Má
vůbec význam tyto prostředky používat? Výrobci olejů tvrdí, že jejich oleje
obsahují vše potřebné a nedoporučují cokoli jiného do olejů
přidávat. Odpověď : Pravidelná výměna olejových náplní je základem udržení
spolehlivého technického stavu motoru. Současné špičkové motorové oleje obsahují
velice kvalitní aditiva a jsou schopny zajistit požadované účinky dané výrobci
motorů. Také je třeba si uvědomit, že i v tom nejlepším zařízení probíhají
procesy tzv. extrémního mazání a tam i ta nejkvalitnější maziva mají omezené
účinky. V takovém případě je vhodné použít ověřené látky, splňující veškeré
předepsané požadavky na kvalitu provozu. Mezi ně patří bezesporu permanentně
difundující přísady Bishop´s Original. Zákazník si musí v prvé řadě uvědomit, že
ostatní "zázračné" přísady na bázi halogenových uhlovodíků mají účinky vedoucí
spíše k poškození motoru vlivem svých korozívních účinků.
Otázka : Moji známí argumentují tím, že si raději
koupí pohonné hmoty, než aby investovali do těchto
prostředků. Odpověď : Pokud se budete dívat na momentální finanční výdaj a neprovedete
si propočet do budoucnosti tak určitě přikročíte k nákupu PHM. Z ověřených testů
spotřeby paliva sledovaných počítačem TP-6 na vozidle Škoda Felicia 1,3 MPI však
vyšlo snížení spotřeby benzinu až o 0,7 l ( z původních 7,5 l/100 km na
současných 6,8 l/100 km). Při ceně 28.-Kč za litr benzinu a ujetí 5000 km/rok se
jedná o úsporu ve výši 980,- Kč, tedy o 257,- Kč vyšší než je pořizovací cena
výrobku k ošetření benzinového motoru. A to zde nehovoříme o prodloužené
životnosti motoru vhledem k dlouhému časovému intervalu. Např. ošetřený,
sledovaný motor AVIA 31 TL Turbo dosáhl proběhu 480 000 km, tedy řádově
dvojnásobek obvyklé kilometráže ! Čím větší kilometráž v roce tím vyšší úspory.
Otázka : Mám starší automobil s velkým počtem ujetých
kilometrů. Olej při každé výměně vykazuje vysoký stupeň znečištění. Nehrozí
nebezpečí ucpání kanálů nebo olejového čerpadla po použití přísad Bishop´s
Original? Odpověď : Produkty Bishop´s Original jsou
naprosto bezpečné při použití ve všech typech motorů bez ohledu na počet ujetých
kilometrů a způsobu udržování. Pro starší znečištěné motory doporučujeme provést
v prvé řadě vyčištění pomocí receptury 501 - odkalovací přísady a receptury 560
- prostředku k uvolnění pístních kroužků. Dojde ke kompletnímu vyčištění motoru.
Recepturu 560 používat vždy po předchozí aplikaci receptury 501 aby nedošlo k
zahlcení motoru rozpuštěnými karbonovými úsadami. Při příští výměně oleje pak
doporučujeme ošetřit motor některou z difúzních přísad. Chceme však upozornit,
že tento výrobek neznamená " generálku motoru za chodu". Pokud je motor v dobré
provozní kondici znamená pro něj použití těchto přípravků zvýšení účinnosti a
prodloužení životnosti.
Otázka : Jezdím na LPG, v čem mi pomůže přísada 333-G
do benzínu ? Odpověď : Při provozu na LPG vzniká ve
spalovacím prostoru motoru specifický druh úsad a tím, že se jezdí velmi málo
nebo vůbec na benzín může dojít k poruchám funkce ventilů a palivového systému.
Tomu lze předejít používáním dražšího aditivovaného benzínu od "značkových"
čerpacích stanic. Tím ale ztratíte výhodu levného provozu na LPG, protože aby
Vám aditiva vyčistila palivový systém a spalovací prostor, musíte spálit několik
set litrů paliva. Při použití přísady 333-G pro vyčistění palivového systému a
ošetření spalovacího prostoru stačí vyjet 40-80 litrů paliva.
Tak
bychom mohli pokračovat dále, otázek stále přibývá. Chcete-li vědět více,
kontaktujte nás, odpovíme Vám!
|